ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE;
Zorunlu Stajın Ödev Şeklinde Yapılması İçin Gerekli Koşullar ve Belgeler
Öğrencilerimiz kendi istek ve beyanları doğrultusunda 2020-2021 Akademik Yılı Yaz Döneminde 30 işgünü zorunlu stajlarını işyerlerinde yapabilirler. COVID-19 salgını nedeniyle işyerlerinde staj yapmak istemeyen öğrencilerimiz ise 18.02.2021 tarih ve 04/03 sayılı Üniveristemiz Senatosunun kararı ile yapmaları gereken zorunlu 30 iş günü stajlarını uzaktan dijital olarak verilecek ödev/proje ile stajlarını tamamlama hakkı tanınmıştır. Bu haktan yararlanmak isteyen öğrencilerimiz aşağıdaki kılavuza göre ödev/proje sajını yapabilirler.
A- Ödev/Proje Stajı Hakkı Hangi Öğrencileri Kapsamaktadır:
Tüm öğrencilerimiz başvuruda bulunabilirler.
A1- Staja Başlama Tarihleri
Aşağıda verilen tarihlerden size uygun olanını seçiniz.
2021-2022 Yaz Dönemi Staj Tarihleri
Staj Başlama Tarihi |
Staj Bitiş Tarihi |
05.07.2021 |
23.08.2021 |
26.07.2021 |
03.09.2021 |
B- Ödev/Proje Stajı Başvuru Tarih, Yer Ve Evrakları:
B-1. Başvuru Tarihi: 04 Haziran 2021 Cuma günü saat 13:00’e kadar Yüksekokul Sekreterliğine teslim ediniz.
B-2. Başvuru Yeri: başvuru evrakları ile şahsen, posta ya da kargo ile Yüksekokulumuza yapılacaktır. Başvuru evraklarını posta ya da kargo ile Yüksekokulumuza ulaştıracak öğrencilerimiz, aşağıdaki bilgilere göre evraklarını göndermelidirler.
Alıcı: Gökçeada Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü
Adres: Cumhuriyet Mahallesi Org. Necdet Timur Caddesi No:1 Gökçeada / Çanakkale
Posta Kodu: 17760
Telefon: 0 286 887 44 10
Posta/kargonun 04 Haziran 2021 Cuma günü saat 13:00'e kadar Yüksekokulumuza ulaşması gerekmektedir. Bu tarihten sonra gelen evraklar değerlendirmeye alınmayacaktır. Posta/kargodaki olabilecek (Ada şartlarını da düşünerek) gecikmeleri riske atmamak için evrakların önceden gönderimine dikkat edilmelidir. Adrese teslim olmayan ve ödemeli gönderilen evraklar teslim alınmayacaktır. Hatalı ya da eksik evrak gönderen öğrencilerimiz evraklarını Yüksekokulumuzdan alıp yeniden düzenlemek isterlerse kendi imkanları ile mobil kargo firmaları ile iletişime geçip evraklarını teslim aldırmalıdırlar.
B-3. Başvuru Evrakları: Dilekçe ve üç adet ek evrak ile başvuruda bulunulmalıdır. Dilekçe örneği sayfanın en altında Ekler bölümünde bulunmaktadır. Dilekçe ile birlikte ekte sunulacak evraklar;
1. Başvuru formu,
2. Son mezun olduğunuz okulun diploması (fotokopi ya da e-devletten çıktısı)
3. Sosyal Güvenlik Kurumu provizyon belgesi (asıl ya da e-devletten barkodlu ve karekodlu çıktısı)
C- Staj Dosyası Ve Ödevinin Yüksekokulumuza Teslim Tarihi:
Staj dosyası ve ödevi şahsen ya da B-2 maddesindeki adrese posta/kargo ile teslim edilmelidir.
1- Mezun konumundaki öğrencilerimiz;
Tüm derslerden başarılı olmasına rağmen zorunlu stajını tamamlamayan öğrencilerimiz, yaz döneminde mezun olabilmek için 27 Ağustos 2021 tarihine kadar staj dosyası ve kapalı zarf içerisindeki değerlendirme formlarını Yüksekokulumuza teslim etmek zorundadırlar.
2- Eğitime devam eden öğrencilerimiz;
Staj evrakları "Staj Dosyası ve Kapalı Zarf İçerisindeki Değerlendirme Formlarını'' en geç 01 Ekim 2021 tarihine kadar, Yüksekokul Sekreteri Erol Kaymak'a şahsen teslim etmeleri gerekmektedir.
3- 2020-2021 Akademik Yılı Staj Değerlendirme tarihleri
Sıra |
Staj Degerlendirme Tarihleri |
1 |
25 Aralık 2020 |
2 |
31 Mayıs 2021 |
3 |
31 Ağustos 2021 |
D- Staj Defteri Ve Ödevinden Oluşan Staj Dosyası:
Tüm programlar kapak ve 30 sayfadan oluşan staj dosyası konularını öğrenip dosyalarını hazırlamalı ayrıca aşağıda programlar bazında verilen ikişer soru içinde ödevlerini hazırlamalıdırlar.
Staj defteri için verilen 30 konuyu her konu ayrı bir sayfadan oluşacak şekilde defterinizi hazırlayınız. Konuları özetliyerek bir tam sayfayı aşmayınız. Ödevler için sayfa sınırlaması bulunmamaktadır.
Örnek staj dosyası ek bölümünde programlar bazında sunulmuştur.
Çalışmanızı ciddi bir araştırma sürecinden geçirerek, Çomü Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kurallarına uygun olarak hazırlayınız.
D-1. İŞLETME YÖNETİMİ
(Staj Dosyası)
İşletmelerin idari yapı, kural ve yönetmeliklerin öğrenilmesi
İşletmelerin idari yapı, kural ve yönetmeliklerin öğrenilmesi
İşyerlerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi
İşletmelerin verimlilik analiz ve çalışmalarının öğrenilmesi
İşletmelerin üretim yönetiminin öğrenilmesi
İşletmelerin üretim yönetiminin öğrenilmesi
İşletmelerin pazarlama yapısının öğrenilmesi
İşletmelerin pazarlama yapısının öğrenilmesi
İşletmelerin proje yönetiminin öğrenilmesi
İşletmelerin proje yönetiminin öğrenilmesi
İşletmelerin stratejik yönetiminin incelenmesi
İşletmelerin stratejik yönetiminin incelenmesi
Yönetim muhasebesinin öğrenilmesi
Yönetim muhasebesinin öğrenilmesi
İşletmelerin finans yönetiminin öğrenilmesi
İşletmelerin finans yönetiminin öğrenilmesi
İşletmelerin yönetim bilgi sistemlerinin öğrenilmesi
İşletmelerin elektronik ticaret işlemlerinin öğrenilmesi
İşletmelerin halkla ilişkiler faaliyetlerinin öğrenilmesi
İşletmelerin uygulanan kalite kontrol sisteminin öğrenilmesi
İşe eleman alım sürecinin öğrenilmesi; iş ilanı hazırlama, iş görüşmeleri, vb.
Çalışanların motivasyonunu ve verimliliğini arttırmaya yönelik programların öğrenilmesi.
İş güvenliği programlarının öğrenilmesi
İş akış şemalarının hazırlanmasını öğrenme
İşçi-işveren sözleşmelerini öğrenme
İşe başlama işlemlerinin öğrenilmesi
İşten ayrılma işlemlerinin öğrenilmesi
Ücret politikaları ve ücretlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi
İzin kullanma prosedürünün öğrenilmesi
Kariyer gelişim programlarının öğrenilmesi
Ödev 1: Ekonomik kriz dönemlerinde işletme yönetimi.
Ödev 2: Kadın yöneticilerin liderlik özelliklerinin işletme yönetimine etkisi: Türkiye örneği.
D-2. TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
(Staj Dosyası)
İşyerlerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme
Yemek salonlarında servis öncesi günlük işleri öğrenme
Masa düzeni ve servis hazırlamayı öğrenme
Açık büfe hazırlama ve servisin öğrenilmesi
Konukların karşılanması ve yerlerine oturtulmasının öğrenilmesi
Menü takdimi ve sipariş alma yöntemlerinin öğrenilmesi
Alkollü ve alkolsüz içecek siparişi alma ve servis tekniklerini öğrenme
Siparişlerin mutfağa bildirilmesi ve mutfaktan alınmasını öğrenme
Yemek sonrası ikram ve servislerin öğrenilmesi
Hesap takdimi ve konukların uğurlanmasını öğrenme
Kat hizmetlerinde günlük, haftalık, aylık işler hakkında bilgi edinme
Kat hizmetlerinde günlük, haftalık, aylık işler hakkında bilgi edinme
Kat hizmetlerinde iş akış sürecini öğrenme
Oda temizliğinde günlük yapılacak işleri öğrenme
Check-out olmuş odalarda yapılan işleri öğrenme
Destek depo eşya çıkış formu, Müşteri odası aylık tüketim formu, Ambar talep fişi
Oda uyuşmazlığı formu, Arıza formu, Kayıp/bulunmuş eşya formu, Emanet eşya formu
House-keeper formu, kat görevlisi raporu , Otel çamaşır formu, Hasar raporu
Çamaşırhanede yapılan işleri öğrenme
Müşteri ile telefonla görüşmede prosedürünü öğrenme
Müşteri ile telefonla görüşmede prosedürünü öğrenme
Müşteri kayıt işlemlerinde kullanılan belgelerin öğrenilmesi
Münferit müşteri rezervasyon işlemlerinin öğrenilmesi
Grup rezervasyon işlemlerinin öğrenilmesi
Günlük blokaj işlemlerinin öğrenilmesi
Departmanlar arasındaki iletişimin öğrenilmesi
Departmanlar arasındaki iletişimin öğrenilmesi
Departmanlar arasındaki iletişimin öğrenilmesi
Kasa raporlarının hazırlanması ve muhasebe departmanıyla ilişkilerin öğrenilmesi
Müşteri şikayetleri ve talepleri konusunda yapılan işlemlerin öğrenilmesi
Ödev 1: Turizm işletmelerinde yönetim ve organizasyon.
Ödev 2: Turizm sezonu dışında tatil yerlerine neler yapılabilir? Yorumlayınız.
D-3: HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
(Staj Dosyası)
İşyerlerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme
Kurum içi yürütülen Halkla İlişkiler faaliyetlerinin öğrenilmesi: yeni başlayanlara yönelik rehber kitapçıkların hazırlanması, çalışanlara yönelik gazete ve dergi yayınları, eğitim programları, kurum çalışanlarına yönelik geziler ve diğer aktiviteler
Kurum içi yürütülen Halkla İlişkiler faaliyetlerinin öğrenilmesi: yeni başlayanlara yönelik rehber kitapçıkların hazırlanması, çalışanlara yönelik gazete ve dergi yayınları, eğitim programları, kurum çalışanlarına yönelik geziler ve diğer aktiviteler
İletişim Yöntemleri ve Teknikleri
İletişim Yöntemleri ve Teknikleri
İletişim Yöntemleri ve Teknikleri
Basın bültenlerinin hazırlanması, basın listelerinin oluşturulması ve basınla ilişkilerin devamlılığı ve geliştirilmesine yönelik çabaların öğrenilmesi
Basın bültenlerinin hazırlanması, basın listelerinin oluşturulması ve basınla ilişkilerin devamlılığı ve geliştirilmesine yönelik çabaların öğrenilmesi
Halkla ilişkiler departmanının diğer departmanlarla ilişkisinin öğrenilmesi. (pazarlama satış, reklam vb.)
Halkla ilişkiler departmanının diğer departmanlarla ilişkisinin öğrenilmesi. (pazarlama satış, reklam vb.)
Sponsorluk faaliyetleri hakkında bilgi edinme
Basın kupürleri, radyo-TV kayıtlarının arşivlenmesi çalışmalarını öğrenme
Sunum dosyası ve teklif hazırlamayı öğrenme
Reklam verenle yapılan sözleşmeler ve sözleşmelerin hazırlanmasını öğrenme
Reklam veren Reklam ajansı ile yapılan sözleşmelerin hazırlanmasını öğrenme
Brif alma ve reklam mesaj içeriğinin belirlenmesi
Ürün analizi
Pazar Analizi
Reklam bütçesi hazırlama (bütçe teklifi hazırlama)
Müşteri ilişkileri bölümünce gerçekleştirilen işler
Metin yazma uygulamaları (gazete, tv, outdoor vd. mecralar )
Grafik – resim bölümlerinde yapılan işlemler
Hizmet alınan kurumlarla ilişkileri öğrenme (matbaa, prodüksiyon şirketi vb.) Hizmet alınan kuruluşlarda yapılan işler hakkında bilgi edinme
Medya planlama sürecini öğrenme
Medya planlama sürecini öğrenme
Yayın Kuruluşu Tanıtım Dosyası hazırlamayı öğrenme
Fiyat Teklifi hazırlamayı öğrenme
Lansman kampanyası fiyat teklifi hazırlamayı öğrenme
Barter Anlaşması hazırlamayı öğrenme
Yayına hazırlık formu hazırlamayı öğrenme
Ödev 1: İşletmelerin halkla ilişkiler departmanının faaliyetleri nelerdir? Ayrıntılı olarak açıklayınız.
Ödev 2: Sosyal medyanın halkla ilişkiler üzerindeki etkisi ve işletmelerin sosyal medyayı benimseme ve kullanma yöntemlerini yorumlayınız?
D-4: DIŞ TİCARET PROGRAMI
(Staj Dosyası)
İşyerlerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme
Temel Dış Ticaret Faaliyetleri ve İşlemleri
Temel Dış Ticaret Faaliyetleri ve İşlemleri
Temel Dış Ticaret Faaliyetleri ve İşlemleri
Dış Ticarette Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Stratejileri
Dış Ticarette Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Stratejileri
Dış Ticarette Kullanılan Belgeler
Dış Ticarette Kullanılan Belgeler
Dış Ticarette Kullanılan Belgeler
Dış Ticarette Kullanılan Belgeler
Dış Ticarette Müşteri İlişkileri
Antrepo İşlemleri
INCOTERMS (Teslim Şekilleri) ve Dış Ticarette Ödeme Şekilleri
Gümrük İşlemleri
Gümrük İşlemleri
Gümrük Birliği
Dış Ticaret İşlemleri Muhasebesi
Dış Ticaret İşlemleri Muhasebesi
Dış Ticaret İşlemleri Muhasebesi
Temel Lojistik Faaliyetleri ve İşlemleri
Temel Lojistik Faaliyetleri ve İşlemleri
Lojistik Mevzuatı Hakkında Bilgi Edinme
Lojistik Mevzuatı Hakkında Bilgi Edinme
Temel Gümrük Hizmetleri ve İşlemleri
Temel Gümrük Hizmetleri ve İşlemleri
Gümrük Beyannamesi İşlemleri
Vergi İşlemleri ve Cezalar
Gümrük Kaçakçılığı İşlemleri
Dosyalama ve Arşiv İşlemleri
Türkiye'nin Dış Ticaret Analizi
Ödev 1: “Gümrük Rejimi” kavramını açıklayarak, Gümrük mevzuatında yer alan gümrük rejimlerini değerlendiriniz.
Ödev 2: İhracatını yapmak istediğiniz bir ürün seçiniz. Seçtiğiniz ürünü hangi ülkeye ihracatını yapacağınızı belirterek aşağıda istenen unsurları göz önünde bulundurarak yapacağınız ihracat işlemini değerlendiriniz.
- Ürün niteliğine dair bilgilendirme
- Seçtiğiniz ülkeye dair bilgilendirme, yapacağınız ihracatın (avantaj ve dezavantajları) (SWOT ANALİZLERİ)
- Alternatif güzergahlar (avantaj ve dezavantajları) (SWOT ANALİZLERİ)
- Hangi taşıma kullanım biçimi (intermodal, multimodal, kombine taş…)
- Kullanılacak ekipman ve araçlar
- Hangi taşıma türleri ve hangi aracılar
- Kullanaılacak teslim şekli
- Kullanılacak ödeme şekli
- Kullanılacak belgeler
Herhangi bir sorunla karşılaştığınızda Yüksekokulumuzun 0 286 887 44 10 nolu telefonundan danışman öğretim elemanınızdan yardım isteyebilirsiniz.