HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
STAJ PROGRAMI
(Stajın Reklam Ajansında Yapılması Halinde)
STAJ KONUSU |
GÜN |
Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi. |
2 |
Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi. |
2 |
İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme. |
2 |
Sunum dosyası ve teklif hazırlamayı öğrenme. |
2 |
Reklam verenle yapılan sözleşmeler ve sözleşmelerin hazırlanmasını öğrenme. |
2 |
Brif alma ve reklam mesaj içeriğinin belirlenmesi. |
2 |
Ön çalışma; Ürün analizi. |
2 |
Ön çalışma; Pazar Analizi. |
2 |
Reklam bütçesi hazırlama (bütçe teklifi hazırlama). |
1 |
Müşteri ilişkileri bölümünce gerçekleştirilen işler. |
2 |
Yaratıcı bölüm ve yaratıcı bölümünde gerçekleştirilen işler hakkında genel bilgi edinme( Metin yazma, Grafik vb) Yaratıcı bölümde kullanılan programlar hakkında bilgi edinme. |
2 |
Metin yazma uygulamaları (gazete, tv, outdoor vd. mecralar ) |
2 |
Grafik – resim bölümlerinde yapılan işlemler. |
2 |
Hizmet alınan kurumlarla ilişkileri öğrenme (matbaa, prodüksiyon şirketi vb.) Hizmet alınan kuruluşlarda yapılan işler hakkında bilgi edinme. |
2 |
Medya kararları ve medya planlama sürecini öğrenme. |
2 |
Medya satın alma ve Ordino düzenleme. |
1 |
Toplam |
30 |
(Stajın İşletmelerin Reklam Departmanında Yapılması Halinde)
STAJ KONUSU |
GÜN |
Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi. |
2 |
Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi. |
2 |
İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme. |
2 |
İşletmenin pazarlama-reklam departmanları arasındaki ilişkiyi öğrenme. |
2 |
İşletmenin pazarlama iletişim stratejileri hakkında bilgi edinme. |
2 |
İşletmenin geçmiş pazarlama iletişim yöntemlerinin incelenmesi. |
2 |
Brif hazırlama. |
2 |
Çalışılacak reklam ajansının belirlenme süreci hakkında bilgi edinme. |
1 |
Reklam ajansı seçim sürecinin ve seçim kriterlerinin öğrenilmesi. |
1 |
Reklam bütçesinin belirlenmesi sürecinde dikkate alınan kriterlerin öğrenilmesi. |
2 |
Reklam ajansıyla yapılan sözleşmelerin hazırlanmasını öğrenilmesi. |
2 |
Medya kararları ve medya planlama sürecini öğrenme. |
1 |
Medya satın alma süreci hakkında bilgi edinme. |
1 |
Kullanılan reklam dışı tutundurma unsurları hakkında bilgi edinme. |
2 |
İşletmenin reklam dışı tutundurma unsurlarının belirlenmesi ve hazırlanması sürecini öğrenme. |
2 |
Satış promosyonlarının kimlere ve nasıl dağıtılacağının belirlenmesi. |
2 |
Sponsorluk faaliyetlerinin belirlenmesi, sponsorluk sözleşmeleri hakkında bilgi edinme. |
2 |
Toplam |
30 |
(Stajın Yayın Kuruluşlarında Yapılması Halinde)
STAJ KONUSU |
GÜN |
Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi. |
2 |
Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi. |
2 |
İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme. |
2 |
Yayın Kuruluşu Tanıtım Dosyası hazırlamayı öğrenme. |
2 |
Reklam veren/ Reklam ajansı görüşmeleri için randevu alma. |
2 |
Fiyat Teklifi hazırlamayı öğrenme. |
2 |
Lansman kampanyası fiyat teklifi hazırlamayı öğrenme. |
1 |
Barter Anlaşması hazırlamayı öğrenme. |
2 |
Reklam veren Reklam ajansı ile yapılan sözleşmelerin hazırlanmasını öğrenme. |
2 |
Yayına hazırlık formu hazırlamayı öğrenme. |
1 |
Sponsorluk teklif dosyası hazırlamayı öğrenme. |
2 |
Sponsorluk sözleşmesi hazırlamayı öğrenme. |
2 |
Yayın kurumunda reklam hazırlamayı öğrenme. (Metin yazma, renk ayrımı vb.) |
2 |
Yayın kurumunun (gazete, dergi, TV, radyo vb.) kendi reklam faaliyetleri hakkında bilgi edinme. |
2 |
Yayın kurumunun kendi reklamlarının hazırlanma süreci hakkında bilgi edinme (reklam ajansına brif verilmesi, medya planlama, bütçe vb). |
2 |
Reklam ajansıyla yapılan sözleşmeler ve ordino hazırlamayı öğrenme. |
2 |
Toplam |
30 |
(Stajın Halkla İlişkiler Departmanında Yapılması Halinde)
STAJ KONUSU |
GÜN |
Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi. |
2 |
Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi. |
2 |
İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme. |
2 |
Kurumun misyon vizyon tanımlarının öğrenilmesi. |
1 |
Kurum içi yürütülen Halkla İlişkiler faaliyetlerinin öğrenilmesi: yeni başlayanlara yönelik rehber kitapçıkların hazırlanması, çalışanlara yönelik gazete ve dergi yayınları, eğitim programları, kurum çalışanlarına yönelik geziler ve diğer aktiviteler. |
2 |
Basın bültenlerinin hazırlanması, basın listelerinin oluşturulması ve basınla ilişkilerin devamlılığı ve geliştirilmesine yönelik çabaların öğrenilmesi. |
2 |
Kuruluşun tanıtımına yönelik yazılı ve basılı belgelerin incelenmesi ve hazırlanmasının öğrenilmesi. |
2 |
Meslek örgütleriyle (ticaret ve sanayi odaları ,İMKB vb) ilişkilerin öğrenilmesi. |
2 |
Tedarikçiler, bayiler, tüketiciler vb. hedef kitleye yönelik halkla ilişkiler faaliyetlerinin incelenmesi ve yapılan çalışmaların öğrenilmesi. |
2 |
Tanıtım faaliyetleri için destek alınan kuruluşlar ve hizmetlerin öğrenilmesi. |
2 |
Kuruluşun sosyal sorumluluk kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetlerin öğrenilmesi. |
2 |
Halkla ilişkiler departmanının diğer departmanlarla ilişkisinin öğrenilmesi. (pazarlama satış, reklam vb.) |
2 |
Sponsorluk faaliyetleri hakkında bilgi edinme; sponsorluk destekleri var mı, hangi alanlarda, nasıl seçiyorlar vb. |
2 |
Web sayfaları hakkında bilgi edinme, web sayfalarının içeriği, yenilenme sıklığı, hedef kitleyle iletişim açısından kullanılıp kullanılmadığı, vb. |
2 |
Basın kupürleri, radyo-TV kayıtlarının arşivlenmesi çalışmalarını öğrenme. |
1 |
Yararlanılan araştırma çalışmaları hakkında bilgi edinme. |
1 |
Halkla ilişkiler faaliyetleri hakkında genel değerlendirme. |
1 |
Toplam |
30 |
(Stajın Halkla İlişkiler Şirketlerinde Yapılması Halinde)
STAJ KONUSU |
GÜN |
Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi. |
2 |
Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi. |
2 |
İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme. |
2 |
Müşterilere verilen hizmetler hakkında bilgi edinme. |
2 |
Müşteri portföyü hakkında bilgi edinme. |
1 |
Geçmişte yapılan çalışmaların incelenmesi. |
2 |
Sunum dosyası ve teklif hazırlamayı öğrenme. |
2 |
Müşteriyle yapılan sözleşmeleri öğrenme. |
2 |
Müşterinin çalıştığı reklam ajansıyla yapılan işbirliği hakkında bilgi edinme. |
2 |
Dışarıdan alınan hizmetler hakkında bilgi edinme ve yapılan sözleşmeleri öğrenme. |
2 |
Basın bültenlerinin hazırlanması ve yayın kuruluşlarına gönderilmesi ve sonucun takibi sürecini öğrenme. |
2 |
Sponsorluk faaliyetlerinin organizasyonu hakkında bilgi edinme. |
2 |
Sergi, fuar gibi organizasyonlara katılım sürecinde yapılan işler hakkında bilgi edinme. |
2 |
Sosyal sorumluluk çerçevesinde yerine getirilen faaliyetler hakkında bilgi edinme. |
2 |
Arşiv çalışmalarını öğrenme. |
1 |
Kurum içi halkla ilişkiler faaliyetleri hakkında bilgi edinme. |
1 |
Yaralanılan araştırmalar hakkında bilgi edinme. |
1 |
Toplam |
30 |