İŞLETME YÖNETİMİ
STAJ PROGRAMI
(Stajın Yönetim Bürolarında Yapılması Halinde)
STAJ KONUSU |
GÜN |
Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi. |
2 |
Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi. |
2 |
İşletmenin idari yapı, kural ve yönetmeliklerin öğrenilmesi |
1 |
Kuruluşun vermiş olduğu hizmet/ürünlerin öğrenilmesi. |
1 |
İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme. |
1 |
İşletmenin grup çalışmalarının incelenmesi | 1 |
İşletmenin verimlilik analiz ve çalışmalarının öğrenilmesi |
1 |
İşletmenin üretim yönetiminin öğrenilmesi | 2 |
İşletmenin pazarlama yapısının öğrenilmesi |
2 |
İşletmenin planlama çalışmalarının öğrenilmesi |
2 |
İşletmenin proje yönetiminin öğrenilmesi |
2 |
İşletmenin stratejik yönetiminin incelenmesi |
2 |
Yönetim muhasebesinin öğrenilmesi |
2 |
İşletmenin finans yönetiminin öğrenilmesi |
2 |
İşletmenin yönetim bilgi sistemlerinin öğrenilmesi |
2 |
İşletmenin elektronik ticaret işlemlerinin öğrenilmesi |
2 |
İşletme sorunlarının çözüm yöntemlerinin öğrenilmesi |
1 |
İşletmenin halkla ilişkiler faaliyetlerinin öğrenilmesi |
1 |
İşletmede uygulanan kalite kontrol sisteminin öğrenilmesi (toplam kalite, çalışma grupları vb.) |
1 |
Toplam |
30 |
(Stajın İnsan Kaynakları Departmanında Yapılması Halinde)
STAJ KONUSU |
GÜN |
Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi. |
2 |
Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi. |
2 |
İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme. |
2 |
İşe eleman alım sürecinin öğrenilmesi; iş ilanı hazırlama, iş görüşmeleri, danışmanlık şirketlerinden alınan hizmetler vb. |
2 |
İş başı eğitim programlarının öğrenilmesi. |
2 |
Çalışanların motivasyonunu ve verimliliğini arttırmaya yönelik programların öğrenilmesi. |
2 |
İnsan kaynakları departmanının diğer departmanlarla ilişkisi ve iletişim yöntemlerinin uygulanması. |
2 |
İş güvenliği programlarının öğrenilmesi. |
2 |
Uygulanan kariyer gelişim programlarının öğrenilmesi. |
1 |
İş akış şemalarının hazırlanmasını öğrenme. |
2 |
İşçi-işveren sözleşmelerini öğrenme. |
1 |
İşe başlama işlemlerinin öğrenilmesi. |
1 |
İşten ayrılma işlemlerinin öğrenilmesi. |
1 |
Çalışanlara yönelik aktivitelerin öğrenilmesi. |
2 |
Ücret politikaları ve ücretlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi. |
2 |
İzin kullanma prosedürünün öğrenilmesi. |
2 |
İşletmede uygulanan kalite kontrol sisteminin öğrenilmesi (toplam kalite, çalışma grupları vb.) |
2 |
Toplam |
30 |