Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Gökçeada Meslek Yüksekokulu

Turizm ve Otel İşletmeciliği

TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ

STAJ PROGRAMI

(Stajın Yiyecek - İçecek ve Mutfak Hizmetleri Departmanında Yapılması Durumunda) 

STAJ KONUSU

GÜN

Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi.

2

Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi.

2

İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme.

2

Yemek salonlarında servis öncesi günlük işleri öğrenme (Yemek salonunun  temizliği, masa yerleştirme düzeni vb.)

2

Masa düzeni ve servis hazırlamayı öğrenme.

2

Açık büfe hazırlama ve servisin öğrenilmesi.

2

Kullanılan menünün içeriğini ve özelliklerini öğrenme.

2

Porsiyonlar ve sunum şekillerini öğrenme.

2

Konukların karşılanması  ve yerlerine oturtulmasının öğrenilmesi.

1

Menü takdimi ve sipariş alma yöntemlerinin öğrenilmesi.

2

Siparişlerin mutfağa bildirilmesi ve mutfaktan alınmasını öğrenme.

1

Alkollü ve alkolsüz içecek siparişi alma ve servis tekniklerini öğrenme.

1

Kirli tabakların toplanmasını öğrenme.

1

Yemek sonrası ikram ve servislerin öğrenilmesi.

2

Hesap takdimi ve konukların uğurlanmasını öğrenme.

2

Departmanın diğer departmanlarla iletişimi ve kullanılan belgeleri öğrenme.

2

Gün sonu yapılan işlem ve işleri öğrenme.

2

Toplam

30

(Stajın Kat  Hizmetleri Departmanında Yapılması Durumunda) 

STAJ KONUSU

GÜN

Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi.

2

Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi.

2

İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme.

2

Kat hizmetlerinde günlük, haftalık, aylık işler hakkında bilgi edinme.

2

Kat hizmetlerinde iş akış sürecini öğrenme.

2

Oda temizliğinde günlük yapılacak işleri öğrenme.

3

Koridor ve meydan temizliği ile ilgili işleri öğrenme.

3

Check-out olmuş odalarda yapılan işleri öğrenme.

2

Kat hizmetlerinin diğer bölümlerle ilişkilerini öğrenme (Ön büro vb.)

2

Kat hizmetlileri tarafından doldurulan belgeleri ve yapılan işlemleri öğrenme: VİP Formu, Oda değişim formu, İlave yatak bildirim formu,

2

Oda uyuşmazlığı formu, Arıza formu, Kayıp/bulunmuş eşya formu, Emanet eşya formu.

2

House-keeper formu, kat görevlisi raporu , Otel çamaşır formu, Hasar raporu,

2

Destek depo eşya çıkış formu, Müşteri odası aylık tüketim formu, Ambar talep fişi.

2

Çamaşırhanede yapılan işleri öğrenme (çamaşırhanede kullanılan araç ve gereçler, yıkama ve ütüleme vb.)

2

Toplam

30

(Stajın Ön Büro Departmanında Yapılması Durumunda) 

STAJ KONUSU

GÜN

Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi.

2

Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi.

2

İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme.

2

Müşteri ile telefonla görüşmede prosedürünü öğrenme.

2

Müşteri kayıt işlemlerinde kullanılan belgelerin öğrenilmesi.

2

Münferit müşteri rezervasyon işlemlerinin öğrenilmesi.

2

Grup rezervasyon  işlemlerinin öğrenilmesi.

2

Günlük blokaj işlemlerinin öğrenilmesi.

1

Münferit müşteri kayıt işlemlerinin öğrenilmesi.

1

Grup müşteri kayıt işlemlerinin öğrenilmesi.

1

Günlük oda listelerinin hazırlanmasını öğrenme.

1

Günlük çıkacakların hazırlanması.

1

Dosyalama işlemlerinin öğrenilmesi (Rezervasyon formları, günlük raporlar vb.)

2

Ön büro ve kat hizmetleri departmanları arasındaki iletişimin öğrenilmesi.

2

Diğer birimlere gönderilen formların düzenlenmesi ve diğer birimlerle ilişkiler hakkında bilgi edinme.

2

Diğer günlük işler hakkında bilgi edinme.

1

Kasa raporlarının hazırlanması ve muhasebe departmanıyla ilişkilerin öğrenilmesi.

2

Müşteri şikayetleri ve talepleri konusunda yapılan işlemlerin öğrenilmesi.

2

Toplam.

30