TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
STAJ PROGRAMI
(Stajın Yiyecek - İçecek ve Mutfak Hizmetleri Departmanında Yapılması Durumunda)
|
STAJ KONUSU |
GÜN |
|
Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi. |
2 |
|
Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi. |
2 |
|
İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme. |
2 |
|
Yemek salonlarında servis öncesi günlük işleri öğrenme (Yemek salonunun temizliği, masa yerleştirme düzeni vb.) |
2 |
|
Masa düzeni ve servis hazırlamayı öğrenme. |
2 |
|
Açık büfe hazırlama ve servisin öğrenilmesi. |
2 |
|
Kullanılan menünün içeriğini ve özelliklerini öğrenme. |
2 |
|
Porsiyonlar ve sunum şekillerini öğrenme. |
2 |
|
Konukların karşılanması ve yerlerine oturtulmasının öğrenilmesi. |
1 |
|
Menü takdimi ve sipariş alma yöntemlerinin öğrenilmesi. |
2 |
|
Siparişlerin mutfağa bildirilmesi ve mutfaktan alınmasını öğrenme. |
1 |
|
Alkollü ve alkolsüz içecek siparişi alma ve servis tekniklerini öğrenme. |
1 |
|
Kirli tabakların toplanmasını öğrenme. |
1 |
|
Yemek sonrası ikram ve servislerin öğrenilmesi. |
2 |
|
Hesap takdimi ve konukların uğurlanmasını öğrenme. |
2 |
|
Departmanın diğer departmanlarla iletişimi ve kullanılan belgeleri öğrenme. |
2 |
|
Gün sonu yapılan işlem ve işleri öğrenme. |
2 |
|
Toplam |
30 |
(Stajın Kat Hizmetleri Departmanında Yapılması Durumunda)
|
STAJ KONUSU |
GÜN |
|
Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi. |
2 |
|
Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi. |
2 |
|
İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme. |
2 |
|
Kat hizmetlerinde günlük, haftalık, aylık işler hakkında bilgi edinme. |
2 |
|
Kat hizmetlerinde iş akış sürecini öğrenme. |
2 |
|
Oda temizliğinde günlük yapılacak işleri öğrenme. |
3 |
|
Koridor ve meydan temizliği ile ilgili işleri öğrenme. |
3 |
|
Check-out olmuş odalarda yapılan işleri öğrenme. |
2 |
|
Kat hizmetlerinin diğer bölümlerle ilişkilerini öğrenme (Ön büro vb.) |
2 |
|
Kat hizmetlileri tarafından doldurulan belgeleri ve yapılan işlemleri öğrenme: VİP Formu, Oda değişim formu, İlave yatak bildirim formu, |
2 |
|
Oda uyuşmazlığı formu, Arıza formu, Kayıp/bulunmuş eşya formu, Emanet eşya formu. |
2 |
|
House-keeper formu, kat görevlisi raporu , Otel çamaşır formu, Hasar raporu, |
2 |
|
Destek depo eşya çıkış formu, Müşteri odası aylık tüketim formu, Ambar talep fişi. |
2 |
|
Çamaşırhanede yapılan işleri öğrenme (çamaşırhanede kullanılan araç ve gereçler, yıkama ve ütüleme vb.) |
2 |
|
Toplam |
30 |
(Stajın Ön Büro Departmanında Yapılması Durumunda)
|
STAJ KONUSU |
GÜN |
|
Kuruluş hakkında bilgi edinme: Kuruluşun unvanı, tarihçesi, faaliyet alanı, kuruluşun yeri, personel sayısı, staj süresince stajyerden beklentilerin neler olduğunun öğrenilmesi. |
2 |
|
Kuruluşun organizasyon yapısının ve bölümlerin görevlerinin öğrenilmesi, bölümler arası ilişkilerin ve iş akış sürecinin öğrenilmesi. |
2 |
|
İş yerinde kullanılan elektronik cihazlar ve bilgisayar programları hakkında bilgi edinme. |
2 |
|
Müşteri ile telefonla görüşmede prosedürünü öğrenme. |
2 |
|
Müşteri kayıt işlemlerinde kullanılan belgelerin öğrenilmesi. |
2 |
|
Münferit müşteri rezervasyon işlemlerinin öğrenilmesi. |
2 |
|
Grup rezervasyon işlemlerinin öğrenilmesi. |
2 |
|
Günlük blokaj işlemlerinin öğrenilmesi. |
1 |
|
Münferit müşteri kayıt işlemlerinin öğrenilmesi. |
1 |
|
Grup müşteri kayıt işlemlerinin öğrenilmesi. |
1 |
|
Günlük oda listelerinin hazırlanmasını öğrenme. |
1 |
|
Günlük çıkacakların hazırlanması. |
1 |
|
Dosyalama işlemlerinin öğrenilmesi (Rezervasyon formları, günlük raporlar vb.) |
2 |
|
Ön büro ve kat hizmetleri departmanları arasındaki iletişimin öğrenilmesi. |
2 |
|
Diğer birimlere gönderilen formların düzenlenmesi ve diğer birimlerle ilişkiler hakkında bilgi edinme. |
2 |
|
Diğer günlük işler hakkında bilgi edinme. |
1 |
|
Kasa raporlarının hazırlanması ve muhasebe departmanıyla ilişkilerin öğrenilmesi. |
2 |
|
Müşteri şikayetleri ve talepleri konusunda yapılan işlemlerin öğrenilmesi. |
2 |
|
Toplam. |
30 |